klättring.

Idag blev det klättring ute i kungsängen med sambon och hans bror.
Det var en riktigt upplevelse vill jag säga er.
Fick lära mig att säkra så att jag och sambon kan klättra utomhus i sommar, sedan belv jag även uppkastad på berget för att lillebror också skulle få lära sig att klättra. Visst det gick bra tills det stora och jobbiga problemet kom, efter mycket om och men kom upp jag vidare och upp. Sedan tog det bara STOPP. Då skulle man ju ner också...... Helvete, då kom paniken och höjdrädslan. Fy fan va jobbigt det var men efter 5-10 min så tog jag mig ändå ner och jag levde!! Även fast jag känner mig lite stolt att jag första gången utomhus och 3e egentligen riktiga klättring kom längre än vi alla tre trodde så känns det sjukt dåligt, pinsamt och lite förnedrande att jag inte kunde bara luta mig bakåt och bara gå ner för berget med vetskapen om att nu både markus och jocke säkrade mig och såg till att jag kom ner ordentligt.
Men som vi alla säger, ett steg i taget och en väldigt vacker dag så kommer jag komma både upp och ner utan några som helst problem och det kommer vara en barnlek. Men tills dess gäller det att träna och öva så mycket som det bara går och kommer panik så är det bara att försöka lugna ned sig och fira ned sig så blir att bra igen !!!

Men jag är fan ändå lite stolt av vad jag klarade idag :)
OCH det var en riktigt riktigt rolig dag i solen och på klippan !!!

Drygt halvvägs upp :)






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR