awake, why ?!

Fy va trött man kan vara såhär på morgon kvisten.
Men denna första timme har dock gått riktigt fort så jag hoppas att denna dag kommer gå fort också. Men då jag ska träffa bästa johanna någon gång under dagen och inhandla eller försöka inhandla lite julklappar och nog en fika så tror jag allt att dagen kommer gå fort och vi kommer ha lika trevligt och mysigt som alltid.

Det enda jag inte riktigt gillar för stunden är att det fortfarande är mörkt ute, det är kallt... -9,6grader och en jävla massa snö.. Varför gör väder gudarna detta mot mig. Klart att folk ska få sin snö dom tjatar om, men jag vill inte ha den. Kan han inte ge mig då min egna personliga sol och värme som bara jag har ?! Är det för mycket begärt eller ??

Snart har jag nog kommit på hur min "gå i vinterdvala" idé kommer bli. Den kan jag återkomma till när alla detaljer är klara och jag intar den fasen av livet.

Helgen har varit mysig och mer eller mindre spenderats i soffan och sängen. Blivit mycket god mat och vin under lördagen och en del filmer. Länge sedan den var så seg och mysig. Stor handling på lördagen också. Nu ska det lagas mat, god mat, som aldrig förr :)

Funderade starkt på att krypa ner i sängen, in under det halv varma täcket igen och dra det över huvudet men nu börjar man ju bli hungrig också, vilket gör att man aldrig kommer somna om ju. Sen trro jag att jag då kommer sova bort halva dagen så det kanske inte är en bra idé. Kanske dock slut tjatat från min sida nu. Ni alla vet att jag hatar dessa månader i sverige, att jag alltid är trött denna tid på morgonen, att jag sover dåligt och allmänt seg och jobbig för stunden. Så, då har vi alla kommit fram till det.

Ny kaffe och en macka på det kanske ?! Jo men så blir det...
xoxo





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR