Omvårdnadsprogrammet.


Pluggar jag i Nacka. Det är väldigt mycket flex och jag spenderar min tid här i soffan för det mesta och pluggar lite som jag själv vill. Både på gott och ont faktiskt.
Så till termin 3 har jag lovat att jag ska bli bättre med plugget och verkligen göra det några timmar per dag och faktiskt kanske titta in på skolan lite mera än jag gjort under dessa två terminer.

Men med detta inlägg ville jag faktist bara vara lite egoistisk och verkligen visa er allt hur jävla bra dessa två terminer har gått :) Dock med stort stött och hjälp av speciellt: mamma, jocke, johanna.. Stort tack till er och sedan till er alla andra som stöttar och hjälper på erat sätt och med det ni kan !!

Såhär såg termin 1 ut:
  • Vård & Omsorgsarbete - MVG
    (g, mvg, g, vg, g, vg, vg(+), vg(+))
  • Arbetsmiljö & Säkerhet - MVG
    (mvg, mvg, g)
  • Människan socialt & kulturellt - MVG
    (mvg, mvg, mvg, vg, mvg)
Termin 2:
  • Omvårdnad - VG
    (vg, mvg, vg, vg, vg, vg, vg)
  • Etik & Livsfrågor - MVG
    (mvg, mvg, vg, mvg, mvg)
  • Social omsorg - MVG
    (mvg - slog här ihop 3uppgifter till 1)
  • Psykologi A - MVG
    (mvg, mvg, mvg, mvg)
- Betygen inom parantesen är de enskilda uppgifternas betyg ! -

Några få av kommentarerna jag fått från min lärare:
  • Jättefin redovisning.
  • Bra redovisning med många egna tankar och reflektioner. Det har varit inspirerande och givande att följa dig i dina svar, många kloka tankar och funderingar.
  • Så bra!!! Fullt av kloka tankar och resonemang.
  • Det har varit en fröjd att få följa med dig i dina inlämningar, så proffsiga!
  • Vilken situation du berättar om, tack för att jag fått ta del av din livshistoria. Du har fångat in vad uppgiften handlar om och gjort en jättefin redovisning.
  • Helt fantastiskt, så proffsigt!  Helena, är de okej för dig om jag kan få använda ditt svar i kursen när vi jobbar med betygskriterier och bedömning? Det vore toppen.
    (Detta är min favorit, såklart :) vem skulle inte vilja höra något sådant ifrån sin lärare liksom, jätte roligt att hon tycker om mina svar så mycket, hehe och självklart fick hon ett ja på den frågan)

Jag är grymt stolt och glad över dessa betyg och kommentarer. Jag hoppas att tredje och sista terminen kommer bli lika fantastisk i betygen som dessa två. Jag tänker verkligen inte sticka under stolen med att jag fått en hel del hjälp av min mor under dessa terminer. Så otroligt stort tack till min älskade mamma !!!!!

Snart kanske jag äntligen blir klar med min undersköterska utbildning. Det kommer bli otroligt roligt och jag tror dock att jag kommer jobba lite innan jag kanske fortsätter att utbilda mig om jag inte fastnar på ett jobb någostans. Framtiden har alal svar, så vi får se om minst ett halvår när jag är färdig vad jag kommer göra.

Men nu är det slut på min lilla ego stund och nu väntar fasiken mera kaffe och sedan lite städ och pill&fix här hemma, det är ju fan snart julafton ;)

Take care ..





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR