En kär vän !

En vän till mig går igenom en riktigt tung och jobbig period just nu och jag känner mig verkligen maktlös med att hjälpa honom. Det är inte rättvist att han ska behöva gå igenom detta. Och speciellt inte utan allt stöd som han skulle kunna få.

Jag tycker det är så otroligt jävla fel det som den 3e partern har gjort.. Usch och fy.
Jag kan inte berätta mer egentligen just nu och jag vill inte hänga ut personerna heller för den delen men jag måste bara få skriva av mig och säga att jag tycker det är fel. Fel fel fel fel fel fel fel fel !!!!!!!!!!!!!!
Jag förstår inte riktigt hur denna 3e personer tänker när man undanhåller saker och sedan i sista minuten kläcker ur sig något som gör att hela ens värld vänds upp o ner. Som sagt, en hundra dels sekund, det är allt som behövs. Och jag kan verkligen förstå att det är jobbigt för honom just nu och jag önskar honom verkligen inte detta. Jag har jätte svårt att förstå hur denna person tänker och ska jag vara ärlig har jag aldrig träffat henne heller. Jag kritiserar inte henne som person utan det hon gjorde, hur hon gjorde det, hur och när hon sa det hon sa och min enda fråga är egentligen.... VARFÖR ?! Hur tänkte du nu ?!

Önskar att jag inte hade så jävla mycket just nu, att jag bara kunde få sätta mig ner med honom, prata och låta honom säga allt eller ingenting, helt på hans vilkor. Bara sitta och lyssna på honom, finnas där om och när han behöver det. Jag tycker synd om honom och önskar att det fanns mer jag kan säga eller göra för honom. Men det är svårt för mig att säga vad han ska göra eller känna. Ett beslut som han själv måste göra utifrån sig själv och vad han vill i framtiden. Att bara ha en kär vän att prata med, som verkligen lyssnar, som man respekterar och kan ta och förstå ens tips och råd betyder mycket för oss alla.

Det är en vän som funnits i mitt liv ett tag och jag har uppleft både bra, dåliga, sämre och fantastiska tider med honom. Jag värder hans vänskap, hans klokhet, visdom, sällskap och personlighet grymt mycket. Vi har haft våra upp och nedgångar, kanske inte som alla har utan lite mera och lite till. Men på något sätt har vi alltid hittat tillbaka till våran vänskap och detta är en vän för livet som ligger nära mitt hjärta. Han har alltid ställt upp när jag behöver honom. Jag vet att behöver jag så kan jag alltid vända mig till honom. Hans familj har även blivit en del av mig och mitt liv. Speciellt hans mamma. Henne kan jag alltid prata med när det har varit något och jag värderar henne och hennes tips och råd otroligt högt. Det är en underbar familj och jag är glad att jag har fått bli en del av deras liv och att dom är en del av mitt liv.

Så inom en snar framtid ska jag iaf ta tag i detta och sätta honom på en stol, ge honom lite kaffe och låta honom bestämma vad som händer efter det, vad vi ska prata om och göra. Det är ett löfte både till mig och till honom!! Vi båda kommer nog behöva det när det väl händer. För det var några månader sedan vi träffades, drack kaffe och bara pratade skit och lyssnade till varandra. Så snart är det fan dags för den där omtalade kaffen, och kanske en kaka till det om vi är snälla :) Även fast vi inte ses så ofta så tänker jag på honom dessto oftare.

Jag önskar honom all framtida lycka med allt, oavsett vad det kan vara !
Jag hoppas verkligen att detta kommer lösa sig och att du kommer bli glad och trivas med ditt beslut, din framtid och allt runt omkring dig. Vi kommer alltid att vara stolta över dig, glada att du finns i våran omgivning och vi kommer alltid att hjälpa dig med allt du kan tänkas behöva oss till.


Tack för din eviga vänskap & att du är den du är !



Anonym

<3




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR