1december och -13,1grader.

Usch usch usch usch usch usch usch usch usch och åter usch är allt jag har att säga om detta kalla hemska väder just nu. Det är fan svin kallt både inne och ute, mest ute men inne är det inte direkt 30grader heller som jag skulle önska.

Jag förstår mig verkligen inte på detta väder. Hemskt är det enda ordet jag kan skriva just nu, i det mildaste laget också. Jag har sovit hemskt dåligt och jag förstår inte alls att jag kom upp när klockorna ringde imorse. Kastade nästan bokstavligen talat ur sambon ur sängen för att få ta en kaffe med honom på morgonen. När jag vinkat av honom tog jag tag i den disken vi inte orkade igår.

Nu är iaf julshot blandning nr4 klar och snart redo för julafton :) det kommer bli grymt. Vi har haft tre olika under några månader som vi med omsorg och kärlek gjort iordning och igår på impuls gjorde vi även en till då vi hade en flaska till. Så förhoppningsvis kommer folk tycka om dom också, men det får vi ju se på juldagen :) Jag har min egna favorit redan fast jag inte mer än smakat några få droppar av alla för att avgöra styrkan eller avsaknaden av styrka på dom. Men alla smakar bra såhär långt så det kommer bli riktigt bra !!!

Vi hade en vild diskussion igår angående julklappar och öppning av dessa. Jag vet inte riktigt vad vi kommit fram till så vi får väl se när, var, hur vi gör med att öppna presenterna. Vi både är nu riktigt riktigt nyfikna och som små barn så det kommer nog bli jobbigt för oss båda att invänta julafton. Jag hoppas bara att han kommer tycka om mina julklappar, men det tror jag verkligen att han kommer göra :)

Nä nu känns det verkligen som att jag kommer somna om jag inte får göra något. Så jag trro det kommer bli en dag av plugg och sedan blir det nog städning och tvättning. Ja jag vet att en del av er tycker att jag städar och tvättar ofta. Men mer än hälften av all min städning är inte nödvändig då det ser bra ut här hemma, men det är mitt sätt att spendera några timmar på att slippa tänka på plugg och annat. Det är riktigt skönt att bara få gå och plocka lite och vara i en annan värld för några timmar och jag gillar det, än så länge iaf :)
Så klaga inte på att jag gör det så ofta. Det är ju grymt skönt med ett städat o rent hem så några få timmars städning varje/varanan dag är ju inte direkt jobbigt utan rätt skönt !!!

Nu blir det iaf mera kaffe och sedan lite frukost kanske...





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR